reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Mária Chalušová

Mária Chalušová

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rada sa smejem a niekedy rada plačem. Zoznam autorových rubrík:  Život v oblakochSúkromnéNezaradené

reklama

Život v oblakoch

život v oblakoch 9

Mária Chalušová

život v oblakoch 9

Juniori Sem tam sa mihla nejaká informácia o tom, že nový kurz už celkom pokročil vo výuke, no bolo tam málo ľudí. Ja som sa na firme objavovala iba na predletových a poletových briefingoch, takže som ich ešte ani nevidela. A z mála bolo vraj málo schopných. Inštruktori robili čo mohli, ale veľa toho pri niektorých povahách nezmohli. My sme sa tešili že ani nie rok po tom čo sme nastúpili už nebudeme tými najmladšími, že už aj my budeme môcť niekoho poučovať ale pri tom pomáhať z celých síl tak ako pomáhali vlani nám. O niekoľko týždňov sa to začalo. Noví kolegovia sa pomaly začínali vyvážať na krátkych letoch. Zatiaľ sa len rozkukávali v lietadle a uisťovali sa čoho sa môžu a nemôžu dotýkať. V ich očiach bolo vidieť očakávania.

  • 2. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
život v oblakoch 8

Mária Chalušová

život v oblakoch 8

Po návrate domov pomaly končila sezóna letných charterov, aj keď posledné záchvevy Hurghad a Sharm el Sheikov pokračovali asi do novembra. Začínali ubúdať aj Tel Aviv a Kuwajt. A tak pomaly ubudli aj moje lety, pretože prednosť mali zamestnanci a nie my dohodári. Samozrejme, „používali" nás aj keď niekto nemohol letieť no my sme mali právo lety aj odmietať. Ale zase keď zavolali raz za mesiac... no neodleť to.

  • 27. jún 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
život v oblakoch 7

Mária Chalušová

život v oblakoch 7

Kapitola 7 Nováčikovské šťastie Nasadila som si diétu a vrátila sa do reality. Na druhý deň ma čakal let do Kuwaitu. Môj prvý.

  • 19. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 321x
  • 2
život v oblakoch 6

Mária Chalušová

život v oblakoch 6

„Tak čo, aká je India?"vítali ma doma rodičia. Len čo som sa povyzliekala z uniformy, osprchovala sa a začala vybaľovať čo to z nákupov z môjho nového značkového kufra. „Krásna a hrozná zároveň. Ukážem vám potom fotky, aj keď to najzaujímavejšie na nich nie je, lebo mi bolo sprosté to fotiť" „Fujha a s tým kufrom sa ti stalo čo? To je strašný smrad." Zachytila mama vôňu Indie. „Nuž mamička, takto to tam vonia všetko. To je proste vôňa Indie." Rozdala som darčeky ktoré som ponakupovala, porozprávala zážitky a povysvetľovala tých pár fotiek čo som urobila.

  • 7. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
život v oblakoch 5

Mária Chalušová

život v oblakoch 5

Nadišiel deň kedy som vo svojom plánovaní mala prvý let do Indie. V prvom rade to bola jediná linka kedy sme po prílete do destinácie aj hneď neodleteli. V Indii boli pobyty od troch dní do týždňa, podľa toho ako boli naplánované lety.

  • 14. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 883x
  • 6
reklama
život v oblakoch 4/1

Mária Chalušová

život v oblakoch 4/1

Charterové lety sa na 757 a 737 líšili iba v tom, že 757 pohltila do svojich útrob viacej cestujúcich s väčším množstvom batožiny a lietala rýchlejšie a tak sme boli skôr doma.

  • 11. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 018x
  • 0
život v oblakoch 4

Mária Chalušová

život v oblakoch 4

A tak som rovnými nohami priamo v plnej sezóne skočila do večného kolotoča štartov, pristátí, starania sa o cestujúcich a všetkých drobností ktoré k našej práci patria.

  • 9. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
život v oblakoch 3/2

Mária Chalušová

život v oblakoch 3/2

„Čaves, tak ja už mám za sebou všetkých observerov, dokonca mám už naplánované všetky vývozy. Vyzerám v tej uniforme trošku ako upratovačka. Ale iba zľahka.“ Pochválila sa mi jedného dňa Janka. „Ja ešte nič a kašlem na to, idem s našimi na pár dní do Nemeckej. Nemám ani uniformu, ani nič naplánované, hádam keď sa vrátim čosi sa pohne.“

  • 8. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
život v oblakoch 3/1

Mária Chalušová

život v oblakoch 3/1

„Dobré ráno všetkým, pre vás nových, volám sa Roman a som vedúcim kabíny na tomto lete. Do Hurghady poletíme tri hodiny a tridsať minút, máme stosedemdesiattri cestujúcich, dvoch infantov, jedno vegetariánske jedlo. Servis urobíme najprv pitný vozík, hneď za ním jedlo, kávu a čaj, prípadne ešte podáme vodu. Pozbierame smeti a hotovo. Vás nových poprosím posadať si na predné sedadlá."začal predletovú prípravu vedúci kabíny, ktorého brat bol s nami v kurze.

  • 6. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
život v oblakoch 3

Mária Chalušová

život v oblakoch 3

Takú trému som nemala snáď ani na maturitách. Postupne sme prešli všetkými testami, rozhovormi s inštruktorkami, ďalšími testami. A po teste z angličtiny mi bolo jasné že ju budem opakovať. Na druhý pokus som už zvládla aj to.

  • 5. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
reklama
život v oblakoch (2)

Mária Chalušová

život v oblakoch (2)

Nadišiel deň Dé. Prvý krát sa ideme pozrieť do lietadla. Na firme ešte kontrolujeme občianske preukazy a žiacke preukazy, bez ktorých nás na letištnú plochu nepustia. Je to neuveriteľné, ale všetci máme všetko. Na ploche letiska v Bratislave nás čaká už náš boeing 757. Dagmara, ako ju všetci na firme familiárne volajú. Má totiž registračnú značku OM- DGK. Dagmarka. Neviem presne kde vznikla tradícia všetky lietadlá pomenúvať v ženskom rode, ale je to tak.

  • 4. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
život v oblakoch

Mária Chalušová

život v oblakoch

Ako to celé začalo. Kto to vlastne vie? Asi sa to zabudlo niekde v génoch. Ešte som bola len malinkým človiečikom v maminom brušku a už som nasávala vôňu leteniek, telexov, predpotopných počítačov a akéhosi programu na rezervovanie leteniek. Mama bola zamestnaná vtedy ešte v Československých aerolíniách. No a tak som si tam hovela v bruchu a  stávala sa súčasťou jednej obrovskej rodiny zvanej letectvo. Ale na to som prišla až o celých devätnásť rokov neskôr.

  • 4. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu